Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne, pełnienie dyżurów przez dzieci. Zabawy swobodne. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Indywidualna praca nauczyciela z dziećmi w ramach pomocy pp.
8.00 - 8.15
Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne ogólnorozwojowe.
8.15 - 8.30
Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
8.30 - 9.00
Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. Modlitwa poranna.
9.00 - 11.45
Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, rozwijajacych zainteresowania. Prowadzenie obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie. Wycieczki, spacery. Zabawy swobodne. Katecheza.
10:45 - 11:00 Maluszki
Przygotowanie do obiadu. Pełnienie dyżurów przez dzieci. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie do przestrzegania zasad higieny i kulturalnego zachowania.
11:00 - 11:30 Maluszki
Obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.
11.45 - 12.00 Starsze dzieci
Przygotowanie do obiadu. Pełnienie dyżurów przez dzieci. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie do przestrzegania zasad higieny i kulturalnego zachowania.
12.00 - 12.30 Starsze dzieci
Obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.
11:45 - 13:45
Leżakowanie w grupie Misie i Promyczki
12.30 - 13.45 Starsze dzieci
Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym. Zabawy badawcze, eksperymenty w sali lub na świeżym powietrzu. Zabawy na powietrzu z wykorzystaniem urządzeń rekreacyjnych, spacery. Zajęcia dodatkowe.
13.45 - 14.00
Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie do przestrzegania zasad higieny i kulturalnego zachowania.
14.00 - 14.30
Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku.
14.30 - 17.00
Dowolna działalność dzieci. Czynności organizacyjne. Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna z dziećmi w ramach pomocy pp. Rozchodzenie się dzieci.
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest realizowana w ciągu całego dnia pobytu dziecka w przedszkolu, w tym bezpłatnie 5 godzin dziennie dla każdego dziecka.